-La coalición de izquierdas afirma que el PNV ha difundido y pagado
propaganda institucional con información falsa sobre su propuesta de trazado
para la Variante Sur Ferroviaria.
-Irabazi señala que el Gobierno Vasco descarta la alternativa propuesta
por el consistorio.
Irabazi
Barakaldo ha acusado al equipo de gobierno de sufragar una campaña propia con
cargo a las arcas públicas del Ayuntamiento. El PNV ha encartelado portales y
pagado propaganda para difundir su propio trazado para la Variante Sur
Ferroviaria, trazado que carece de informe técnico alguno. Además, en la
propaganda difundida se afirma que el Gobierno Vasco "ha atendido las
demandas del Ayuntamiento", cuando es evidente que, en vez de soterrar
completamente la vía, se mantiene el viaducto de Kastrexana y se propone un
falso túnel en Gorostiza, lo que supondría una "agresión ambiental sin
precedentes para el río Castaños".
La
coalición de izquierdas, compuesta por Ezker Anitza-IU, EQUO-Berdeak e
independientes, ha acusado al equipo de gobierno del PNV de usar dinero público
del Ayuntamiento para “difundir información falsa sobre la VSF”. Para el
portavoz de la coalición, Eder Álvarez, "el PNV ha usado de nuevo medios
institucionales con fines partidistas" algo que en sus propias palabras
"resulta habitual". Sin embargo, para el portavoz de Irabazi el
agravante de este caso es que se difunde información falsa. De esta manera, en
la propaganda difundida se llega a afirmar que el trazado propuesto por el
Gobierno Vasco "atiende a las demandas del Ayuntamiento de
Barakaldo". Álvarez ha recordado que la institución solicitó el
soterramiento completo de la vía, y sin embargo el Gobierno Vasco está
presentando un falso túnel para Gorostiza, y mantiene el viaducto en
Kastrexana. "Pase que la señora Del Campo haga suya una propuesta nefasta
sin informes técnicos, pero no vamos a permitir que mienta y difunda que la
institución está de acuerdo con semejante chapuza" ha indicado Álvarez.
Cuestión
de poder
Irabazi
también ha lamentado que el equipo de gobierno ni siquiera haya entrado a
valorar las alternativas propuestas por la plataforma Barakaldo Naturala,
plataforma que engloba a asociaciones vecinales y grupos ecologistas. La
plataforma ha presentado dos alternativas para el trazado, que suponen soterrar
las líneas actuales de Renfe, recuperando espacios públicos y acabando con
separaciones físicas históricas en los municipios de Ezkerraldea y Meatzaldea.
Para Álvarez, la postura del PNV tiene que ver más con un tema de poder,
"el PNV está dolido porque la ciudadanía ha sido capaz de articularse y
presentar alternativas con estudios de ingeniería y medioambientales, netamente
mejores que su cartón pluma, y no quieren permitir que se pongan en duda sus
decisiones".
Irabazi Barakaldok salatu du EAJ
“altxor publikoak ordainduta” gezurretan ari dela
·
Ezkerreko
koalizioak adierazi du EAJk Hegoaldeko Trenbide Saihesbideko ibilbidearen proposamenaren
inguruko informazio faltsuez jositako propaganda-instituzionala ordaindu eta
zabaldu duela.
·
Irabazik
dio Eusko Jaurlaritzak baztertu duela Udalak proposatutako alternatiba.
Irabazik
Barakaldoko gobernu taldeari egotzi dio EAJren kanpaina bat Udal diru-kutxa
publikoarekin ordaindu izana. Jeltzaleek ateak kartelez josi dituzte, baita bestelako
propaganda zabaldu ere; horietan, EAJren Hegoaldeko Trenbide Saihesbidearen ibilbide-proposamena
agertzen da. Gainera, aukera horrek inolako informe teknikorik ez duela
gogorarazi du Irabazik. Propagandan Eusko Jaurlaritzak Udalaren
eskakizunak kontuan hartu dituela irakur daiteke baina “argi geratu da trenbidea
guztiz lurperatu beharrean, Kastrexanako zubibidea mantendu dutela, Gorostizan sasi-tunela
proposatu baitute; Kastaños ibaiari egindako aurrekaririk gabeko ingurumen eraso
baten aurrean egongo ginateke”.
Ezker Anitza-IU,
EQUO-Berdeak eta Independenteez osatutako koalizioak EAJko gobernu taldeari egotzi
dio diru-publikoa erabili izana, “Hegoaldeko Trenbide Saihesbideko informazio
faltsua zabaltzeko”. Irabaziko bozeramaileak, Eder Alvarezek, zera azpimarratu
du: “EAJk, beste behin ere, helburu alderdikoiak lortzeko udal-baliabideak
erabili ditu; alderdiak adierazi duen moduan, ohikoa da”. Hala ere, Alvarezen
aburuz, larriena da informazio faltsua zabaltzen ari direla. Horrenbestez,
banatutako propaganda-orrietan irakur daiteke Jaurlaritzak proposatutako ibilbidea
“Udalaren eskakizunak kontuan hartu dituela”. Alvarezek gogorarazi du Udalak
ibilbidea guztiz lurperatuta izatea eskatu
zuela eta Jaurlaritzak, aldiz, Gorostizako
sasi-tunela aurkeztu eta Kastresanako zubibidea mantendu duela. “Del Campok
informe teknikorik gabeko proposamena bere egitea ez dugu aintzat hartuko, baina
ez dugu onartuko gezurretan aritzea eta Udala izugarrizko lardaskeria horrekin
ados dagoela esatea, inondik inora ere”.
Botere kontua
Irabazik Barakaldo
Naturalak (auzo-elkarteak eta bizilagunak batzen dituen plataforma) aurkeztutako
alternatibak baloratu ez izana leporatu dio gobernu taldeari. Izan ere, plataformak
bi aukera proposatu ditu RENFEko trenbidea lurperatzea aurreikusi dituztenak, lur
eremuak berreskuratzeko eta Ezkerraldeko eta Meatzaldeko udalerrien banaketa
fisiko historikoari amaiera emateko.
Alvarezek EAJren
jarrera botere kontua baino ez dela adierazi du; “minduta dago Barakaldoko bizilagunak
elkartzeko eta hainbat aukera aurkezteko gaitasuna izan dutelako, ingeniaritza
eta ingurumen ikerlanak mahai gainean jarrita, euren luma-kartoia baino askoz
hobeak. Ez dute euren erabakiak dudatan jartzen dutenak ondoan izan nahi”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario